ازدواج و عشق ازدواج و عشق .

ازدواج و عشق

ترتيب صفات در زبان انگليسي

زبان انگليسي يكي از زبان‌هايي است كه ترتيب صفات در آن بسيار مهم است. در واقع،ترتيب صحيح صفات در يك جمله،براي انتقال معني دقيق و صحيح جمله بسيار حائز اهميت است.

ترتيب صفات در زبان انگليسي به صورت زير است:

تعداد و اندازه: در ابتداي ترتيب،صفات مربوط به تعداد و اندازه قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال،"two  small dogs" (دو سگ كوچك)،"three large pizzas" (سه پيتزاي بزرگ).

 سن و شكل: سپس،صفات مربوط به سن و شكل قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال،"old round table"  (ميز قديمي و گرد)،"young square box" (جعبه جوان و مربع).

رنگ: در صورت وجود رنگ در جمله،صفت رنگ در ادامه از ساير صفات قرار مي‌گيرد. به عنوان مثال،"blue small car" (ماشين كوچك آبي)،"green old jacket" (ژاكت قديمي سبز).

منشأ و مليت: در ادامه،صفات مربوط به منشأ و مليت قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال،"Japanese new phone" (تلفن جديد ژاپني)،"Italian leather shoes" (كفش چرمي ايتاليايي).

استفاده و هدف: در نهايت،صفات مربوط به استفاده و هدف قرار مي‌گيرند. به عنوان مثال،"wooden kitchen spoon" (قاشق چوبي آشپزخانه)،"plastic water bottle" (بطري پلاستيكي آب).

به عنوان مثال،جمله "I bought a small blue Japanese car" (من يك ماشين كوچك آبي ژاپني خريدم)،ترتيب صحيح صفات را دارد و اگر ترتيب آن‌ها را تغيير دهيد،معني جمله تغيير خواهد كرد.

توجه داشته باشيد كه در برخي موارد،ترتيب صفات ممكن است متفاوت باشد،اما در بيشتر موارد،ترتيب فوق رعايت مي‌شود.

در نهايت،براي به كار بردن ترتيب صحيح صفات در زبان انگليسي،بايد با دقت و تمرين زياد،اين قانون را در جملات خود به كار ببريد.

در اين مطلب توضيح داده شده است


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۴:۰۷ توسط:مريم موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :