ازدواج و عشق ازدواج و عشق .

ازدواج و عشق

با انجام اين 4 نكته ازدواجي موفق تر داشته باشيد

1- هرگز از D-word استفاده نكنيد 

فرض كنيد نمي خواهيد طلاق بگيريد، تهديد به طلاق نكنيد. زوج هايي كه از كلمه طلاق استفاده مي كنند يا در مورد جدايي در طول دعوا صحبت مي كنند، از اين كلمه به عنوان يك مكانيزم كنترلي استفاده مي كنند. زوج هايي كه از آن به طور تهديدآميز استفاده مي كنند، با احتمال بيشتري شاهد به ثمر رسيدن طلاق هستند.

تهديد كردن يك استراتژي بالغ براي حل هر مشكلي نيست، پس آن را انجام ندهيد.

2- با هم دعا كنيد

اين يكي از آن كليدهايي است كه زمان بسيار كمي از روزه اي شلوغ مي گيرد اما به شما فضايي براي نفس كشيدن با هم مي دهد.ارزش فردي

هر شب قبل از خواب يا درست بعد از اينكه بچه ها را به رختخواب مي بريد و با آن ها نماز مي خوانيد، با شريك زندگي تان دعا كنيد.

چند دقيقه وقت بگذاريد و از خدا و يكديگر تشكر كنيد. اين لحظات آرام كه خدا را به ازدواج دعوت مي كنيد به تقويت ارتباط عاطفي شما با خدا و شريك زندگي تان كمك مي كند.

3- به يكديگر لطف كنيد

اگر شما هم مثل من باشيد، نسبتا سريع مي توانيد به افرادي كه هر روز با آن ها كار مي كنيم يا به كودكان خود در هنگام اشتباه كردن، لطف كنيد.

اغلب اوقات، ما كينه به دل مي گيريم يا خشم خود را با شركايمان در ميان مي گذاريم، به جاي اينكه به آن ها همان لطفي را ارائه دهيم كه به راحتي در بسياري از حوزه هاي ديگر زندگي ما جريان دارد.

شريك زندگي ما اغلب فشار ناكامي ها و عقب ماندگي هاي ما را تحمل مي كند و فراموش مي كنيم كه بايد در آن ها نيز به دنبال خير باشيم.

همسرم قصد نداشت ظرف هاي كثيف را يك شب در سينك بگذارد؛ او بعد از خواباندن دخترمان به خواب رفت. به جاي غرغر كردن در مورد ظرف ها، بايد به او لطف كنيد.

ماشين ظرفشويي را شارژ كنيد و شايد يك فنجان قهوه هم برايش بياوريد.

زود تسليم شدن و نااميد نشدن  راه درازي تا رسيدن به موفقيت در پيش داريم.

4- براي يكديگر صبر داشته باشيد

كتاب هاي والدين در مورد اين كه كودكان اغلب بدترين رفتار را براي والدين خود دارند صحبت مي كنند زيرا آن ها در خانه راحت تر و امن تر هستند.

همين امر براي ازدواج هاي موفق نيز صادق است.

ما اغلب بدترين جنبه هاي خود را به شريك زندگي مان نشان مي دهيم زيرا با آن ها راحت و ايمن هستيم.

اين موضوع اغلب مي تواند مانند نااميدي و فقدان شديد صبر به نظر برسد.

https://www.sid.ir/FA/JOURNAL/SearchPaper.aspx?journal=&subject=&writer=76938&year=1387&PDF=&Filter=

زماني كه آن ها براي هميشه در حمام مي مانند يا زماني كه در زمان مناسب به خانه نمي رسند، نااميد مي شويم. به ياد داشته باشيد، اين همان كسي است كه شما بيش از همه در دنيا دوستش داريد. همان صبري را به آن ها اعطا كنيد كه حداقل به كودك نوپاي خود اعطا مي كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۹:۴۵ توسط:مريم موضوع: